Eesti laevanduse konkurentsivõime tõstmine on riigi prioriteet
Lisatud 07.09.2017

Esiteks lugege tähelepanelikult. Valitsuse otsuseid on kolm, mitte neli nagu seal artikli alguses kirjas. 

Teiseks see kolmas otsus (Näiteks e-laevaregistri teenus, mis võimaldab registreerida e-residentidel laevu distantsilt, et laeva registreerimiseks ei peaks laevaomanik Eestisse tulema ning nad ei pea omama siin füüsilist esindajat. Kogu laevade järelevalve ja ka tunnistuste väljastamine peab käima väga operatiivselt. Sestap ongi eesmärgiks minna järk – järgult üle ka elektroonilistele laeva- ja meeskonnatunnistustele.) on läbi mõtlemata ja meie Eesti meremeeskonnale ning Eesti lipu mainele kahjulik kuna on otseselt üks mugavuslipuks kuulutamise kriteerium. Kes püüab tuult väljalt kui on mingi laev kuskil maailmameredel ja mingi e-reisdent, kelle vastutusele võtmiseks Eesti seaduste alusel puudub praktiline võimalus, näiteks kui kogu meeskond on jäetud mitmeks-setmeks ajaks ilma töötasuta või ka kui laeval/laevaga seoses on toime pandud midagi kriminaalset.

Seega kiita saaks ehk vaid esimest kahte meedet, millest loodetavasti oleks kasu ka Eestis tegelikult resideeruvatele või füüsiliselt esindatud reederitel, seega ka eestlaskonnast meremeestele.

Miks Vabariigi Valitsus ja kogu merendusringkond on tasa, on lihtne tõsiasi, et antud skeem on harukordne ja kadedaid on ütlemata palju, kes tahaksid veel enne seda teemale vee peale tõmmata kui Brüsselist saadakse luba neid meetmeid rakendada.
Laseksime nende 2 meetme osas ikka valitsusasutustel rahulikult tööd teha ja selle kolmanda osas püüaksime kuluaarides veid kurssi muuta.

Selline on minu seisukoht. Ehk siis ma ei näe effekti, mis aitaks nagu öelda teemat kiirendada.

 


Tagasi

Viimased uudised

Välisuudised (RSS)

Foorumis kirjutati